酒井隆司 生活の道具

良質の労働が良質の社会を形成する。信州松本で家具と生活用具を作っています。

It Never Entered My Mind

Once I laughed when I heard you saying
That I'd be playing solitaire
Uneasy in my easy chair
It never entered my mind
And once you told me I was mistaken
That I'd awaken with the sun
And ordered orange juice for one
It never entered my mind
You had what I lack, myself
Now I even have to scratch my back myself
Once you warned me that if you scorned me
I'd say a lonely prayer again
And wish that you were there again
To get into my hair again
It never entered my mind


マイルス・デイビスは他にも美しいバラードいっぱいあるでしょうがこの曲は格別です。
自分が大切な人の言葉、サインを
悪気があってもなくても結果として無視していたという曲
それは私の心に入って来なかった?・・・
自分流の訳詞です。



何時か君が
今わたしおんぼろ椅子に腰掛けて
トランプでひとり遊びしているのよ
っていった時でさえ
僕はただ笑っているだけでおかまいなしだった



何時か君が
わたし朝一番に起きて
ひとりオレンジジュース飲んでいるのよ
それって間違っていない?
っていわれても
僕は全然気にも留めていなかった


君がいたから僕はいた
今は背中を掻くのも一苦労


何時か君は注意したよね
もしあなたがわたしを馬鹿にするようなことがあれば
あなたはまたひとりぼっちになるのよ
お願いもういちどここへ来て
わたしの髪に触れて
それでさえ僕は心で聞いていなかった


http://www.youtube.com/watch?v=2hd4UVJNZn0&feature=fvst